31 Ekim 2013 Perşembe

Sosyal Medya Hesapları ile Web Sitelerine Giriş




Girdiğiniz herhangi bir web sitesine nasıl üye oluyorsunuz?

Üyelik formu doldurup mail adresinizle mi yoksa size sunulan sosyal ağ login seçenekleriyle mi?

Açıkçası bana ve eminim pek çoğumuza üyelik dormu doldurmak daha sonra verdiğiniz e-mail adresine gelen onay mailindeki linke tıklayıp tekrar siteye yönlenmek (Yazarken bile yoruyor!) oldukça uzun iş olarak geliyor. Genelde sosyal pluginleri olmayan sitelere üye olmuyorum, eğer üye olmak zorunda kalıyorsam o siteyi büyük bir hızla terk ediyorum!

İnternette en az "tık" ile "en çok iş" yapmak, hepimizin tek derdi bu :) 

Bir siteye tek tıkla sosyal ağlarımızla kaydolabilme özelliği benim gibi üyelik formu doldurmaya üşenenler için ilaç gibi gelmiştir eminim. Çoğumuz güvenlik nedeniyle bunu yapmak istemese de ben özellikle alışveriş yaptığım sitelelerde üyeliğimi Facebook sosyal medya hesabımla yapıyorum. Hem daha kolay hem de şifre derdinden kurtulmuş oluyorum.

Herkes benim gibi düşünüyor olacak ki Tüketici İlişkileri Yönetimi şirketi  Gigya'nın yaptığı araştırmaya göre E - Ticaret sitelerinde sosyal ağ hesaplarıyla login olanlar en çok Facebook'hesaplarını kullanarak üye oluyorlar. Facebook'u Google Plus takip ediyor. 
;

Genele baktığımızda bir web sitesine sosyal ağ hesaplarıyla üye olanların yarısı Facebook'u tercih ederek login oluyor. Mobilde ise Facebook'un daha da artıyor. Facebook %66 ile ilk sırada yer alıyor. Onu takip eden yine Google Plus oluyor. 

 
Sosyal loginler kullanıcıların işlerini kolaylaştırdığı gibi şirketlerin de tüketicileri hakkında daha doğru bilgiler edinmesini sağlıyor. Facebook üyelikleri ile çekilen bilgiler ile Sosyal CRM yapılabiliyor. Tüketicilerinin yaş, cinsiyet..vs gibi kriterlerine uygun hareket edilebiliyor. Çoğumuz bir siteye üye olurken doğru bilgi vermekten kaçınıyoruz ancak Facebook profillerimizde durum öyle değil. Dolayısıyla işletme sahiplerinin web sitelerine üyelik sistemlerini acilen sosyal loginlerle desteklemesi gerekiyor!