6 Aralık 2013 Cuma

Yengemgile Çok Selamlar

Son zamanlarda dikkatimi çeken bir durum var. Özellikle Twitter’da arkadaşlarımın “oof annem beni Twitter’da takibe almış!” ,”ya dayım beni followlamış” sitemlerini sık duyar oldum. Beni güldüren bir başka sitem ise arkadaşımın şu sözüydü;

“Lisedeki edebiyat hocam linkedin’da bağlantı kurma isteği göndermiş!”

Y kuşağının anne ve babaları interneti keşfedeli çok oluyor. İlk şaşkınlığı anne ve babalarımız bize Facebook daveti yolladığında yaşamıştık. Sonra cool Facebook profil fotoğraflarımız altına amca veya dayılarımızın, teyzelerimizin, halalarımızın “yengemgile çok selam söyle” yorumlarıyla karizmalarımız yerle bir olmuştu. Eniştelerimizin 8 paragraftan oluşan siyasi çözümlemeleri Facebook anasayfamızın yüzde 50’sini kaplarken, her fotoğrafımızı beğenen kadrolı “liker” halamız “37 yeni bildiriminiz var” heyecanını bizlere yaşatmıştı.
Sonra ne oldu? Bir çoğumuz Twitter denen o 140 karakterlik siteyi keşfettik ve duygu dünyamızı özgürce yaşayabilceğimiz 140 karakterli twitler attık. Facebook’u da yedirmedik gerçi varlığımız tüm hızıyla devam etti ama Twitter’da rahat rahat atıp tuttuk.

Halalar teyzeler amcalar, anneler, babalar durur mu? Çok geçmeden Twitter’a geldiler. Bize mention atıp, RT ettiler. Facebook’ta 8 paragraf siyasi analiz yapan eniştemiz bu analizerini 140’ar karakterlik 75 tivite bölerek timeline’ınızı ağlattı. Kadrolu liker halamız bizi RT etti interactionları renklendirdi. Attığımız her tivite mention geldi. “Yeğenim beni followla” diyen dayılar.. Dayılarımız..



Onlar artık her yerdeler! :)


Bu konuya amca, teyze, dayı değil de “hedef kitle” olarak bakıldığında ise aslında sosyal medya pazarlaması için en uygun kitleyi nerede aramamız gerektiği konusunda biraz fikir edinmiş oluyoruz. Statista’nın yaptığı dün Mashable’da yayınlanan Twitter, Facebook ve Linkedin Yaş Oranları tablosuna bakarak hangi yaş grubu hangi siteyi ne kadar kullanıyor görebilirsiniz. Sosyal ağ yaş oranları elbette bizi şaşırtmıyor. Tabloda da görebileceğiniz gibi Y kuşağı, 80 sonrası doğanlar, her üç siteyi de kullanıyor. Twitter'da genç kitle Linkedin kullanıcıları daha yaşlı görünüyor.



age-structure-of-social-network-audiences