Türkiye’de kullanımı oldukça yaygın olan
sosyal paylaşım ağı Foursquare, her geçen gün yaptığı yeniliklerle kullanım
alanını genişletiyor.
Geçen haftalarda tasarımda ve içeriğinde
geniş çaplı yenilikler yaptı. Bunların arasında tartışmasız bizim için en
önemli yenilik "Türkçe" dil seçeneği oldu. Foursquare artık Türkçe ve
değişik bir samimiyetle kullanıcılarıyla
muhattap oluyor.
Foursquare’in Türkçeleşmesinden
bahsetmeden önce Foursquare'in faydalı yeniliklerinden bahsedelim. Şimdilik en
kullanışlı yenilik "Keşfet"
bölümünde gerçekleşti. Eklenen” keşfet “bölümünün geliştirilmesi ile artık
Foursquare bize yakın mekanları önermekle kalmayıp, "henüz
bulunmadığım", "daha önce bulunduğum", "Arkadaşlarımın
bulunduğu", "foursquare kampanyası mevcut mekanlar"
seçenekleriyle daha bize özel önerilerde bulunabiliyor.
Foursquare'de artık "like"
buttonu var. Facebook’da sıkça kullanılan ve foursquare için de bu özellik
mekanları beğenme imkanı veriyor. Gidilen mekanlar "like"
edilebiliyor.Bir diğer yenilik de haritada oldu. Artık check- in yapan
arkadaşları harita üzerinde profil fotolarıyla birlikte görebileceğiz. Ve tabii
ki yeni rozetimiz “Kız Kulesi”’ni unutmamak gerek.
Gelgelelim Foursquare’ın “Türkçeleşmesi” meselesine... Foursquare Türk kullanıcılar için Türkçe oldu
ancak bize pek yabancı olan hayret ünlemleri ile bizi şaşırtıyor. Örneğin
arkadaşlık isteğiniz onaylandığında size şöyle bir mesaj gelebiliyor; “Vaaov,
Beyrut arkadaşlık isteğinizi onayladı!” “Ah anlaşılan Beyrut artı foursquare
kullanıyor!”
Foursquare politika olarak kullanıcıları
ile çok sıcak bir dille iletişim kuruyor ancak Türkçeye çevrilirken birebir
çeviri yapılacağına biraz daha Türk kullanıcılarının aşina olduğu tepkiler
verilebilirdi.Türkçe’ye geçmesine geçtik ama “check-in” “mayor” gibi kalıplar
aynı bırakıldığını görüyoruz. Bu önceden oluşmuş marka algısı için olumlu bir
harekettir. Tıpkı Twitter’da “Twit atmak” kalıbı gibi bunlar da günlük
kullanıma geçmiş kalıplar oldular. Günlük hayatta “şuranın mayoru oldum” demeye
alıştık zaten, bunun Türkçeleşmemesi marka adına faydalı bir strateji olduğunu görüyoruz.
Yeni Foursquare ile akıllı
telefonlarda İnstagram- Twitter-
Facebook karışımı bir Foursquare deneyimi yaşayacağız diyebiliriz. Mayor olma
yarışında hepinize şimdiden kolay gelsin!
Beyrut Y.