11 Eylül 2012 Salı

Sosyal Medya ve Analiz

Sosyal Medya ve Analiz

Billgisayarınızı açıp, tarayıcınızı açtığınız ve Facebook, Twitter, Google, Pinterest, Youtube...vs gibi sosyal ağlara giriş yaptığınız her an, tebrikler  artık, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın tabiriyle "dev bir bulutta" data oluşturuyorsunuz!

Evrensel kümede her bir noktanın üzerinde oluşmuş baloncuklar düşünün ve her bu balonlardan kaynağı belirsiz sonsuz bilgi bir boşlukta dağılıyor ve her geçen gün hiç durmadan çoğalıyor. Peki bu evrende siz neredesiniz?  Sizi kimler tanıyor, kimlerle etkileşimde bulunuyor ve kimlerden bahsediyorsunuz?

Sosyal Medya Analizi sonsuz bilgi akışı içinde ihtiyacınız olan veriyi belli teknolojik araçlarla size ulaştırmaktır. Ve bu bilgiyi edinmeniz sizi rakiplerinizden bir adım öne taşıyacaktır.

Bu Analiz Neden Gerekli?

Eğer ünlü değilseniz, bir şirket, marka veya ürün değilseniz bireysel olarak böyle bir analize ihtiyacınız yok. Varsa bile bunun için ücretsiz siteler var. Klout benim favorim, eğlenceli kullanması kolay bir site.

Ancak varolan sistem içinde bir yer edinmek istiyor, itibarınızı korumak, reklam yapmak, tanıtımın her kanalında olduğu gibi sosyal ağlarda da müşteri/kullanıcıya doğru şekilde ulaşmak istiyorsanız, önce içine gireceğiniz bu "bulutun" kendi sektörünüz çerçevesinde markanıza uygun olarak analiz edilmesi yararlı olacaktır.


Bir sonraki yazımda Sosyal Medya Analiz Araçları'ndan bahsedeceğim, şimdilik esen kalın!

Beyrut.