Son zamanlarda dikkatimi çeken bir durum var. Özellikle
Twitter’da arkadaşlarımın “oof annem beni Twitter’da takibe almış!” ,”ya dayım
beni followlamış” sitemlerini sık duyar oldum. Beni güldüren bir başka sitem
ise arkadaşımın şu sözüydü;
“Lisedeki edebiyat hocam linkedin’da bağlantı kurma isteği
göndermiş!”
Y kuşağının anne ve babaları interneti keşfedeli çok oluyor.
İlk şaşkınlığı anne ve babalarımız bize Facebook daveti yolladığında
yaşamıştık. Sonra cool Facebook profil fotoğraflarımız altına amca veya
dayılarımızın, teyzelerimizin, halalarımızın “yengemgile çok selam söyle” yorumlarıyla karizmalarımız yerle bir
olmuştu. Eniştelerimizin 8 paragraftan oluşan siyasi çözümlemeleri Facebook
anasayfamızın yüzde 50’sini kaplarken, her fotoğrafımızı beğenen kadrolı
“liker” halamız “37 yeni bildiriminiz var” heyecanını bizlere yaşatmıştı.
Sonra ne oldu? Bir çoğumuz Twitter denen o 140 karakterlik
siteyi keşfettik ve duygu dünyamızı özgürce yaşayabilceğimiz 140 karakterli twitler
attık. Facebook’u da yedirmedik gerçi varlığımız tüm hızıyla devam etti ama
Twitter’da rahat rahat atıp tuttuk.
Halalar teyzeler amcalar, anneler, babalar durur mu? Çok
geçmeden Twitter’a geldiler. Bize mention atıp, RT ettiler. Facebook’ta 8
paragraf siyasi analiz yapan eniştemiz bu analizerini 140’ar karakterlik 75
tivite bölerek timeline’ınızı ağlattı. Kadrolu liker halamız bizi RT etti
interactionları renklendirdi. Attığımız her tivite mention geldi. “Yeğenim beni
followla” diyen dayılar.. Dayılarımız..
Onlar artık her yerdeler! :)
Bu konuya amca, teyze, dayı değil de “hedef kitle” olarak
bakıldığında ise aslında sosyal medya pazarlaması için en uygun kitleyi nerede
aramamız gerektiği konusunda biraz fikir edinmiş oluyoruz. Statista’nın yaptığı dün Mashable’da yayınlanan Twitter, Facebook ve Linkedin
Yaş Oranları tablosuna bakarak hangi yaş grubu hangi siteyi ne kadar kullanıyor görebilirsiniz. Sosyal ağ yaş oranları elbette bizi şaşırtmıyor. Tabloda da görebileceğiniz gibi Y kuşağı, 80 sonrası doğanlar, her üç siteyi de kullanıyor. Twitter'da genç kitle Linkedin kullanıcıları daha yaşlı görünüyor.
