17 Aralık 2013 Salı

Facebook'ta Etkileşimi Arttırmanın 5 Yolu

Sosyal ağlarda varlığınız kadar sizi takip edenlerle olan etkileşiminiz de oldukça değerlidir. Özellikle Facebook’ta bu sizin daha çok kişiye ulaşmanız için adeta anahtar görevi görür. Bunun için herşey “iyi içerik” ile başlar. Şimdi size hem kendi deneyimlerimden hem Facebook Pazarlama ekibinin önerilerinden yola çıkarak içeriklerinizle nasıl daha çok etkileşim yaratabileceğinizden bahsetmek istiyorum.






1. Sitenizden link verebilirsiniz.

Bundan 6 ay önce olsa Facebook sayfanızda link paylaşımı yapmayın derdim. Ancak Facebook'un son güncellemerinden biri de link paylaşımlarını düzeltmek oldu. Artık web sitenizden link paylaşırken paylaşımınıza görsel ekleyebiliyorsunuz. Boylece bu alanı etkili kullanabilirsiniz. Ayrıca Facebook önceden anasayfada thumbnail olarak küçük gösteriyorken artık daha büyük görsel sunmanıza olanak sağlıyor.




2. İki yönlü iletişim sağlayın.




Takipçilerinize soru sorun. Aman dikkat! Onları sınav yapmıyorsunuz :) Sorduğunuz soru takipçileri konuya dahil etmelisiniz. Hem markanızla hem diğer kullanıcılarla sohbet edebilmeliler. Eğer sorunuzun cevabını markanızla bağdaştırabiliyorsanız insanların merak duygusunu kullanarak onları sitenize yönlendirebilirsiniz.

"Bu fotoğrafa bir başlık verseniz ne derdiniz?" veya kurumsal bir hedef kitleniz varsa "Şirketinizin IK Yönetimi sizde olsa ilk yapacağınız iş ne olurdu" gibi sorular her sektör ve hemen hemen her marka için kullanılabilecek örnekler olabilir.

3. Gündemi yakalayın.

Hangi sektör olursa olsun sizi beğenenlere ulaşmak için gündemi yakalamanız gerekiyor. Gündemi markanızla bağdaştırmak için yaratıcılığınızı kullanmanız gerekiyor. Pek çok marka özel günleri (bayram, yılbaşı...vs) sayfalarında kutluyor. Ancak gündem sadece bunlarla sınırlı değil. Bazen Demet Akalın’ın hamileliği de sizin markanızla bağdaşabilir J

4. Konuşma diliniz sizi anlatır.
Facebook’ta ve diğer sosyal ağlarda markanızı konuşturuyorsunuz. Peki markanız nasıl biri? Neşeli bir genç mi yoksa takım elbise giymiş bir patron mu?


İçeriğinizi paylaşırken markanızın kendisini ifade etmesine izin verin. Konuşma dilini belirlerken takipçilerinizle samimi bir dil kullanmanızı öneririm. Paylaşım metinlerinizde “J”  kullanabilirsiniz. Zaman zaman Facebook iconları da kullanarak sıcak bir bağ yaratabilirsiniz. 


5. Hedef kitle belirleyin!



Unutmayın, ulaştığınız kişinin rakamsal olarak büyük olmasındansa doğru seçilmiş küçük bir hedef kitle olması her zama  daha iyidir. İçeriklerinizi paylaşırken hedef kitle seçmelisiniz.
Facebook içerik paylaşımı yaparken hedef kitle seçmemize olanak sağlıyor. Bir içeriği cinsiyet,yaş, lokasyon gibi kriterlere göre istediğiniz kişilere paylaşabiliyorsunuz. Bu özellik sayesinde size uygun hedef kitleye yönelik içerik paylaşarak daha doğru kişilere ulaşabilirsiniz!

NOT: Bütün bunların yanında dah önceki yazımda bahsettiğim sosyal medya için en uygun paylaşım saatleri de dikkate alınması gereken çok önemli bir kriter.  Takipçilerinizin en aktif olduğu saatleri gözlemleyerek etkileşiminizi arttırabilirsiniz.