Sosyal ağlarda varlığınız kadar sizi takip edenlerle
olan etkileşiminiz de oldukça değerlidir. Özellikle Facebook’ta bu sizin daha
çok kişiye ulaşmanız için adeta anahtar görevi görür. Bunun için herşey “iyi içerik” ile başlar. Şimdi size hem
kendi deneyimlerimden hem Facebook Pazarlama ekibinin önerilerinden yola
çıkarak içeriklerinizle nasıl daha çok etkileşim yaratabileceğinizden bahsetmek istiyorum.
İşte markanız için Facebook'ta etkileşimi arttırmanın 5 yolu
1. Sitenizden link verebilirsiniz.
2. İki yönlü iletişim sağlayın.
Takipçilerinize soru sorun. Aman dikkat! Onları sınav
yapmıyorsunuz :) Sorduğunuz soru takipçileri konuya dahil etmelisiniz. Hem
markanızla hem diğer kullanıcılarla sohbet edebilmeliler. Eğer sorunuzun
cevabını markanızla bağdaştırabiliyorsanız insanların merak duygusunu
kullanarak onları sitenize yönlendirebilirsiniz.
"Bu fotoğrafa bir başlık verseniz ne
derdiniz?" veya kurumsal bir hedef kitleniz varsa "Şirketinizin IK
Yönetimi sizde olsa ilk yapacağınız iş ne olurdu" gibi sorular her sektör
ve hemen hemen her marka için kullanılabilecek örnekler olabilir.
3. Gündemi yakalayın.
Hangi sektör olursa olsun sizi beğenenlere ulaşmak
için gündemi yakalamanız gerekiyor. Gündemi markanızla bağdaştırmak için
yaratıcılığınızı kullanmanız gerekiyor. Pek çok marka özel günleri (bayram,
yılbaşı...vs) sayfalarında kutluyor. Ancak gündem sadece bunlarla sınırlı
değil. Bazen Demet Akalın’ın hamileliği de sizin markanızla bağdaşabilir J
4.
Konuşma diliniz sizi anlatır.
Facebook’ta ve diğer sosyal ağlarda markanızı
konuşturuyorsunuz. Peki markanız nasıl biri? Neşeli bir genç mi yoksa takım
elbise giymiş bir patron mu?
İçeriğinizi paylaşırken markanızın kendisini ifade
etmesine izin verin. Konuşma dilini belirlerken takipçilerinizle samimi bir dil
kullanmanızı öneririm. Paylaşım metinlerinizde “J” kullanabilirsiniz. Zaman zaman Facebook
iconları da kullanarak sıcak bir bağ yaratabilirsiniz.
5.
Hedef kitle belirleyin!
Unutmayın,
ulaştığınız kişinin rakamsal olarak büyük olmasındansa doğru seçilmiş küçük bir
hedef kitle olması her zama daha iyidir.
İçeriklerinizi paylaşırken hedef kitle seçmelisiniz.
Facebook içerik paylaşımı yaparken hedef kitle
seçmemize olanak sağlıyor. Bir içeriği cinsiyet,yaş, lokasyon gibi kriterlere
göre istediğiniz kişilere paylaşabiliyorsunuz. Bu özellik sayesinde size uygun
hedef kitleye yönelik içerik paylaşarak daha doğru kişilere ulaşabilirsiniz!
NOT: Bütün bunların yanında dah önceki yazımda bahsettiğim sosyal medya için en uygun paylaşım saatleri de dikkate alınması gereken çok önemli bir kriter.
Takipçilerinizin en aktif olduğu saatleri gözlemleyerek etkileşiminizi
arttırabilirsiniz.